Hei alle sammen!
Jeg har fulgt med på håndball-VM de siste årene, og jeg må si at jeg er litt bekymret for utviklingen. Etter at mesterskapet ble utvidet fra 24 til 32 lag i 2021, har vi sett flere kamper med store målforskjeller. For eksempel, i VM 2025 knuste Norge Kasakhstan 41–16.
Eksperter som Ole Erevik og Gunnar Pettersen har uttrykt bekymring for at inkluderingen av svakere lag kan svekke kvaliteten på mesterskapet og føre til mindre interesse fra publikum.
Samtidig argumenterer noen for at utvidelsen gir mindre nasjoner muligheten til å utvikle seg og få verdifull erfaring på internasjonalt nivå.
Hva mener dere? Har utvidelsen av håndball-VM vært positiv for sportens utvikling, eller har det ført til en reduksjon i kvaliteten på mesterskapet? Jeg er nysgjerrig på å høre deres synspunkter!
0 svar
Ingen svar enda. Samtalen har akkurat begynt!